dinsdag 26 april 2011

de eerste buitenmarkt

Op de meeste blogs heb ik toch wel kunnen lezen dat iedereen de Paasdagen goed is doorgekomen. Hoe kan het ook anders met zulk prachtig weer!
1e Paasdag waren we lekker met z'n tweetjes en lekker rustig aan gedaan. We hadden allebei zaterdag competitie getennisd dus dat was wel lekker. Gisteren ben ik met een vriendin naar de eerste buiten rommelmarkt geweest. Heerlijk sfeertje alleen die hooikoorts was wat minder. Het was in een bosrijke omgeving en de pluisjes zaten volop in de lucht. Ondanks een pil ingenomen te hebben was het gesnotter onophoudelijk. Maar dat mocht de pret niet drukken en ziehier mijn "schatten" van deze dag.....
Na de rommelmarkt zijn we ook nog even naar de Bosrand in Soest geweest. Dit is een klein tuincentrum met een shop in shop met verschillende brocante. Ik las op de blog van Truus (Vosje) dat zij daar ook geweest was en bij haar reactie las ik dat Ria (It's me) er ook was. Waren er soms nog meer blogdames zonder dat ik het wist??
Daar kocht ik deze kanten gordijnen die ook leuk zijn voor over de tuintafel dus ga ik binnenkort weer terug om bij te halen. Ze hangen nog niet naar volle tevredenheid maar ik moet nog even wennen. We hebben geen fordijnen hangen omdat de kamer net klaar was voordat het huis te koop kwam.
Binnenkort laat ik de hele slaapkamer wel zien.


Daarna hebben we nog heerlijk gebarbequed.
Vandaag moest ik weer gewoon aan het werk. Maar een half dagje gelukkig.
Vanmiddag nog van het heerlijke weer genoten en in de tuin bezig geweest.
Natuurlijk ook alvast foto's gemaakt voor het stapelen voor a.s. vrijdag.
Fijne week iedereen. Groetjes Peggy

22 opmerkingen:

  1. Je hebt weer mooie spullen geshopt en gevonden.
    Naar toch die hooikoorts, ik loop ook te snotteren, een buitje mag van mij al het stof verdrijven:))
    Geniet nog even van de laatste zon!!


    groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig allemaal
    Ooo en die hooikoorts vreselijk he,je wordt er zo moe van pfff
    Stiekem hoop ik dat het even gaat regenen,al is het maar voor wat meer adem.

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Peggy,
    Leuke spulletjes !!!!
    O jee hooikoorts,dat is nu net iest wat je niet kunt gebruiken op een buitenmarkt hé...bahh.
    Maar inderdaad het mocht de pret niet drukken zie ik wel.
    Mischien komt er een beetje regen wie weet..

    groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend dat je hooikoorts hebt...ik zag al die pluisjes hier ook in de lucht zweven! Maar desondanks heb je toch mooie aankopen gedaan!! Vooral dat kommetje en schaal op voet zijn mooi! Ik gebruik die kanten gordijntjes ook wel voor over de tafel, staat zo leuk (ik heb ze trouwens bij de Ikea vandaan, misschien een stuk goedkoper als bij de bosrand....)
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och, ja, Peggy, zo vervelend die hooikoorts... ik heb er ook ontzettend veel last van. Gebruik er ook van alles voor, maar het moet nog 'inwerken'... nog even geduld.
    Maarrrr... je hebt hele leuke aankopen gedaan zeg. Schattige spulletjes.
    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie aankopen Peggy. En ja die hooikoorts , dat moet vast heel vervelend zijn.
    Fijne week nog.
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een moois heb jij gescoord zeg, vervelend die hooikoorts he, onze dochter heeft er ook zo last van, ook de hele dag, hatsjie....

    fijne week
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke spulletjes heb je gekocht!!

    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke aankopen heb je gedaan! Helaas is de Bosrand hier niet dichtbij, want het lijkt me een erg leuk adresje!

    Sterkte met de hooikoorts! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahahah!! jij ook al !!!.....ik zag zoveel leuks daar !! maar niks gekocht alleen iets voor de verkoop weer......erg he??.....wat een beelden hebben ze daar zo mooi !!!...ene wij waren met de Karmann...dusse je had ons kunnen herkennen....whahahhahah!!......en inderdaad de gordijnen zijn van Ikea....leuk leuk !!....heb je ooit nog wat met de jdl doos gedaan??? de kruiden enzo ..???...groetjes fijne week....van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, het was een super mooi paasweekend!
    Wat een leuke spullen heb je gekocht!
    Wat vervelend lijkt mij het, als je zo'n last van hooikoorts hebt.

    Wie weet heb je wel ergens naast een blogster gestaan;-)

    Fijne avond!
    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een leuke spulletjes heb je zeg..ik heb eigenlijk alleen maar thuis gezeten en daar was ik echt ff aan toe..zaterdag ga ik natuurlijk wel op pad...wie weet wat we allemaal gaan tegen komen
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je leuke spulletjes gekocht.....ga zaterdag zeker naar de vele rommelmarkten die er zijn op Koninginnedag....lekker snuffelen.
    Fijne avond.
    liefs Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hee, hier je reactie ;)

    Als je de lathyrus zaait in bemeste tuingrond is dat geen probleem...handig zelfs, ze zullen vast goed groeien door de mest
    Ikzelf zet ze gewoon in potgrond omdat ik dat meestal in huis heb...dan gooi ik er eens per week een scheut plantenmest bij in 't sproeiwater, gaat ook prima!

    Succes! Als je ze topt bij ongeveer 10 cm hoogte krijgen de planten extra scheuten, die geven weer meer bloemen

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige spulletjes ennuh...dat 'kopje' is voor mij heel herkenbaar. Ik heb ook zo'n kopje maar dan zonder haar. Ook met je andere spulletjes ben je goed geslaagd zeg.

    Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook ik ben in Soest geweest de 1 ste keer , wat een geweldige winkel met brocante, jij bent ook heel goed geslaagd zeg, ik ga er zeker nog eens heen !
    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooie vondsten, en de kanten gordijntjes zijn erg leuk! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jij hebt ook een heerlijk paasweekend gehad begrijp ik en ook lekker lopen "sneupen":))
    dat was echt genieten zeker met dit prachtige weer!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke spulletjes heb je gekocht, heerlijk weer even sneupen en de buitenmakten zijn het mooist~! Wij zijn aleen maar aan het werk geweest de paasdagen. Niet erg hoor, moet ook gebeuren, mijn tijd komt ook wel weer.
    Geniet van je nieuwe aankopen, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een heerlijk paasweekend met prachtige 'nieuwe' aankopen!

    Sterkte met je hooikoorts; het heeft hier inmiddels een beetje geregend, dus misschien gaat het nu wat beter...

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja het weer was (helaas)
    heerlijk het is weer
    voorbij geloof ik !
    Voor jou is die regen
    fijn maar me plantjes waren
    er ook super blij mee!
    Maar ik vind het echt niet
    erg om elke avond te
    sproeien !!
    Fijne week
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige spullen heb je op de kop getikt!

    Dat poppenkopje, schattig!!

    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen