zondag 6 februari 2011

Bruno


Gisterochtend voelde ik ineens een bult achter Bruno zijn oor. En niet zomaar een bultje, nee zeker zo groot als een halve tennisbal! Ik snapte niet dat ik dat niet eerder gevoeld had. Hij wordt altijd graag bij zijn oren gekriebeld en nu ineens zat het daar.
Ik was er niet gerust op want het was ook erg hard. Ik heb de dierenarts gebeld en kon om 17.00 uur terecht.


Nu ben ik ook nog alleen want mijn vriend was vrijdagavond naar Oostenrijk vertrokken met een stel vrienden om te gaan skieen. Mijn buurvrouw is meegegaan want je weet niet wat je te horen krijgt en met z'n tweeen hoor onthou je toch meer dan in je eentje.
En ja hoor, waar ik al bang voor was....een tumor. Ik ben echt ontzettend geschrokken. Bruno is namelijk alles voor me.
Hij komt uit een asiel in Belgie. Daar is hij langs de weg gevonden.
Hij is heel angstig naar andere mensen en dan vooral mannen. Hij schijnt in zijn jonge jaren heel wat mee gemaakt te hebben en toen te zijn gedumpt.
Maar hij en ik zijn echt maatjes. Ik kan alles met hem en hij vertrouwd me en ik ben blij dat ik hem een goed huis kan geven.


Maar nu dus dit, ik ben er kapot van. Denk aan niks anders.
Nu moet hij dus geopereerd worden. Maandag moet ik bellen voor een afspraak. Dan kijken ze ook of het goed of kwaadaardig is. Hopelijk kunnen ze alles goed weghalen. Als de operatie dan ook goed verloopt dan kan hij er nog een paar jaar tegenaan. Daar ga ik nu ook maar van uit.
Hij heeft er gelukkig geen pijn aan.
Dit was even niet zo'n leuk berichtje voor de zondag maar ik wilde het wel even kwijt. Groetjes Peggy

23 opmerkingen:

  1. Hoi Peggy
    Wat een naar berichtje zeg , ik snap dat je geschrokken ben !! Ik kan het gevoel , ik heb het ook mee gemaak Het is toch je maatje !
    Maar gelukkig zijn ze tegenwoordig heel kundig , ook bij dieren !!
    Ik wens je veel sterkte !!
    Fijne zondag
    liefs Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach meid wat een narigheid!!
    ik wens je heel veel sterkte toe!!
    groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel begrijpelijk dat je dit even kwijt wilt, dit hakt er toch in! Wat is dat toch schrikken, maar laten we hopen dat hij er goed aan geholpen kan worden en daarna weer helemaal de oude wordt. Ik leef met je mee hoor! Heel veel sterkte!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, wat een verdrietig nieuws, maar goed dat je buurvrouw met je mee kon!!
    Hopelijkpakt de operatie goed uit, en is hij nog jaren je maatje....
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een naar weekend voor je Peggy.En dan is je vriend er net niet. Kan me je paniek en verdriet goed voorstellen hoor. Ik wens je veel sterkte en zal voor je duimen maandag. Hopelijk komt het allemaal goed.
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat is schrikken,
    Wij hebben hetzelfde met onze hond Leila meegemaakt.
    Bij haar hebben ze een punctie genomen, en het was i.d.d een tumor.
    alleen hebben wij de keuze gemaakt om niet te opereren.
    Ze was toen 11 en ze kon er goed mee leven, ze kreeg er wel steeds meer, maar zolang ze geen pijn had en er geen hinder van ondervond was er eigenlijk niet veel aan de hand.
    we hebben haar in september helaas in moeten laten slapen, maar dat kwam omdat ze er suikerziekte bij kreeg.

    Sterkte, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ach gut wat erg zeg, jeetje sterkte hoor, hoop dat het allemaal goed komt, je kan ook zoveel van zo'n beestje houden hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oo peggy nee toch. wat erg voor jullie. ik hoop echt dat het allemaal goed komt zeg. spannend. hou je ons op de hoogte meis
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach Peggy, wat akelig! Ik ga duimen voor je lieve viervoeter; heel veel sterkte!
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat vreselijk.
    ik krijg het er koud van .
    ik voel helemaal met je mee.
    ik wil je heel veel sterkte toe wensen met alles.
    en geef Bruno een dikke knuffel van mij ook al kent hij me niet.
    onze diertjes zijn net als onze kindjes.
    we geven alles om ze.
    heel veel liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met schrik lees ik je post wat een vreselijk naar bericht,heel veel sterkte wij weten wat het is en voor spanningen je nu doormaakt,met onze vorige herder Ruskey ook uit het asiel ontdekten we ook een grote tumor onder zijn staart bij zijn achterwerk,gelukkig is toen alles goed gegaan.

    Heel veel sterkte,we denken aan jullie,xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Peggy,
    Aaacchh jeeee,.....
    Wij hebben dit net achter de rug met ons hondje Rakker.
    Zij had een enorme tumor in haar buik,groter dan een tennisbal en deze stond op knappen.
    Een operatie dus,het is kwaadaardig en er zitten nog meer kleinere in de buik,deze heeft de dierenarts laten zitten die hoefden er nu(nog)niet uit.
    Rakker heeft er verder geen pijn an of zo en nu moeten we maar zien hoe dit verder gaat.
    Ik was er zo naar van toen ze geopereerd moest worden,ik heb s,nachts op een matrasje bij haar in de kamer geslapen.
    De dag daarna was ze er helemaal weer hoor !!! gelukkig.
    Het is al een heel oud hondje maar ik hoop dat ze nog even mee kan.
    De operatie was nogal duur maar moet het weer dan laat ik het zeker zo weer doen.
    Het valt op zich best wel mee hoor Peggy maar ja het is zooooo zielig.

    En heb je vragen of wil je even ies kwijt......
    je hebt mijn mailadres hé !!!!wel doen hoor !!!

    Sterkte voor jou en Bruno !!!
    en een dikke knuffel voor jullie allebei.

    lieve groetjes
    Dicky Marie.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pffff dat is schrikken !! ....laat je gauw weten hoe het verder gaat ??? tjee.....ik leef met je mee meis...wat erg !! liefs en sterkte....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een naar bericht, ik hoop dat ze je morgen alvast een beetje gerust kunnen stellen! Sterkte ...

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. he jasses dat is behoorlijk schrikken. Ik hou niet van bulten goedaardig of niet ze horen er niet dus moeten ze ook niet op je lieve hondje gaan zitten. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je nog jaren plezier van hem zal hebben.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  16. He meid, wat naar voor jou en Bruno, en net nu je ook nog alleen bent. Dat is schrikken hoor! Ik wens je heel veel sterkte en zal duimen dat alles weer goed komt. Lieve groet voor jou en een knuf voor Bruno! Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Peg,
    jemig wat een rot iets.. en je houd zoveel van em..je hebt het altijd over hem..pff..ik weet hoe het voelt..de kat bij mn ouders had een keeltumor..volgens de weekend dokter moest hij maar direct afgemaakt worden, volgens mama had hij geen pijn..uiteindelijk heeft hij nog 5 jaar genoten van zn leven en is hij 18 geworden.
    Dusss..wie weet komt het allemaal goed..
    ik duim voor je..laat je het weten?
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel begrijpelijk dat je dit even kwijt wilde !!
    Met name omdat je ook nog eens alleen thuis bent.'
    Morgen de afspraak en duimen dat het goedaardig is.

    Sterkte !!

    Romkje xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. .....geen woorden voor....!!!! hopelijk valt het allemaal mee en hebben jullie nog vele jaren samen....zal een kaarsje voor Bruno branden. gr.Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh bah zeg....wat naar.......
    Hopelijk valt het mee en is het goedaardig....
    Zal aan je denken.
    Sterkte en liefs
    knuf voor Bruno

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach jeetje wat zielig en wat een schrik!! En nu net nu je alleen thuis bent...je kan nu wel een arm om je heen gebruiken!!
    Gelukkig dat hij geen pijn heeft en hoop dan ook van harte voor jullie dat het een goedaardig gezwel mag zijn, juist nu hij zo'n goed leven bij jouw heeft, hoop ik op nog een paar fijne en mooie jaren voor jullie samen!!
    Sterkte!!
    Veel liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. he wat naar voor je ik zal voor je duimen dat het goed afloopt.
    kan me voorstellen dat je dan geen zin hebt om naar het ABN te komen je hooft staat daar natuurlijk helemaal niet naar :(.
    heel veel sterkte.

    grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hoi met rommy ik hoop dat het allemaal mee valt een dat ze het goed weg kunnen halen heel veel sterkte ben net dinsdag mijn groote vriendje shirdy kwijt geraakt door een auto dus zo heb je 3poesen en toen nog maar 2 mis hem wel hij was zo lief.groetjes rommy

    BeantwoordenVerwijderen